Sofeij

"Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar." -Nalle Puh

Det svämmar över i skallen..

Publicerad 2012-06-20 18:54:58 i Allmänt,

Det här kommer vara ett rörigt inlägg riktat åt en viss person som antagligen inte ens läser det men måste rensa huvet lite innan det svämmar över av tankar och känslor.
Jahopp, nu är de en hel vecka sen vi prata.
Det känns lite tråkigt med tanke på att de sista vi prata om inte va jätteroligt.
Jag lovade att försöka minska din betydelse för mig, men jag kan lova dig att det inte är lätt.
Det är svårt att bryta vanor, jag brukade oftast ringa dig när jag hade tråkigt men jag kan inte längre göra det.
Jag försöker sluta drömma, sluta känna något för dig, försöker sluta sakna dig men det går inte så bra.
Jag tycker ju om dig, jag saknar dig, jag hoppas fortfarande.
Men det är antagligen lönlöst att fortsätta hoppas på något.
Jag tänker inte höra av mig, det ligger hos dig nu, alla val är dina.
Det är ditt val om du inte vill prata mer och då får jag snällt acceptera det.
Livet går ju vidare, det kommer ta tid men de sägs ju att tiden äker alla sår.
I övrigt så trampar väl livet på som vanligt, jobb, barn och hemmastyr lixom.
Allt känns lite gråare, lite tråkigare, lite ensamare utan dig men jag har ingen makt att ändra på det.
Kan inte ändra dina tankar eller hur du känner.
Jag kan inte heller ändra på den jag är, jag säger kanske lite för mycket ibland, jag överreagerar jag kan inte va tyst när jag tycker att något är fel.
Och när du gör något som gör mig ledsen så kan jag inte heller vara tyst, för om jag bär det inom mig så kommer de till slut bubbla över vid fel tillfälle så de är ju lika bra att ta det direkt.
Men du gör mig ju sååå otroligt glad, jag har svårt att vara sur på dig nån längre tid. det går bra så länge jag inte pratar med dig.
Jag vet att jag inte är perfekt, jag är ingen drömtjej, jag är en vanlig dödlig människa som gör fel och har brister.
Jag vet inte om vi har något att falla tillbaka på eftersom vi aldrig varit vänner på det sättet, vet ingenting längre.
Självklart hoppas jag fortfarande på att du ska höra av dig och att vi ska fortsätta prata och ses, och jag tänker inte förneka att jag hoppas på något mer men det vet du ju redan och jag vet att du inte vill något mer.
Men jag förväntar mig inte att vi ska prata eller ses mer, jag har inga förväntningar längre, allt jag kan göra är att hoppas och tro.
Men i grund och botten så ligger valet hos dig, som det alltid har gjort.
Allt är upp till dig nu.


Jag dör lite inombords för varje dag som går, det är för din skull.
En del av mitt hjärta har frusit till is, det är för din skull.
Jag måste tro att det är för din skull, annars klarar jag inte det här.
Du betyder ju så mycket.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-06-21 10:11:47

Låter som en jobbig situation men hoppas det löser sig för dig!

Svar: Tack, jag hoppa det oxå.
Sofie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela