Sofeij

"Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar." -Nalle Puh

förr..

Publicerad 2010-11-11 12:46:06 i Allmänt,

När jag var yngre skrev jag alltid massa dikter och sånt men nu för tiden gör jag aldrig de, jag saknar de lite grann..
Att uttrycka allt i ord..
Antar att de var lättare att skriva sånt när man hade mer tid oxå, just nu har man iten mkt tid att sitta o klottra o tänka..
Tänkte iaf lägga upp en gammal dikt som jag skrev för 5-6 år sen..

enjoy!



Kan man fånga en dröm?
För det är vad du är.

Kan man bura in en känsla?
Känslan som finns när jag träffar dig.

Kan man stanna tiden?
Tiden då du håller mig i din famn.

Du säger att du är kär i mig.
Men varför är vi inte tillsammans?

Du säger att du vill ha mig.
Men varför kan du inte kyssa mig när alla andra ser?

Säg mig, kommer det aldrig bli vi två?
Jag ska försöka att inte gråta då.

Jag vill vara en ängel i ditt hjärta,
en prinsessa i din dröm
och tjejen som du saknar när jag itne är där.

Om jag inte är flickan i ditt liv så ber jag dig
att ta ett kliv, och för alltid försvinna ur mitt liv..


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela